Sport

OB skal have ny sportsdirektør

Sophia Juliane Lydolph/Ritzau Scanpix
Efter mere end seks år på posten har Jesper Hansen valgt at stoppe som sportsdirektør i superligaklubben OB.
Annonce

OB skal bruge efteråret på at finde en ny sportsdirektør.

Efter mere end seks år på posten har Jesper Hansen valgt at stoppe som sportsdirektør i superligaklubben, skriver OB på sin hjemmeside.

Jesper Hansen stopper ved udgangen af januar 2020, når det kommende transfervindue lukker.

- Jeg har været fantastisk glad for de seks et halvt år, jeg har haft i OB. Det har været en spændende og udfordrende tid, og jeg synes, at jeg med god samvittighed kan se tilbage på den opgave, jeg i sin tid gik ind til, siger Jesper Hansen til hjemmesiden.

Han kom til OB fra AC Horsens i foråret 2013 for at bygge et fundament, der kunne bringe OB tilbage i top-6 i Superligaen.

- OB var lige sluttet på tiendepladsen, da jeg kom til, og i sidste sæson sikrede vi os en femteplads, og derfor synes jeg også, at tidspunktet er det rigtige for OB. Nu skal der andre kræfter til, siger Jesper Hansen.

Han får store roser med på vejen af Niels Thorborg, der er bestyrelsesformand i Odense Sport & Event, der er virksomheden bag OB.

- OB er på mange parametre blevet en mere homogen klub de sidste seks-syv år, og det har Jesper Hansen en meget stor andel i.

- Vi har fået en langt bedre økonomi, der er skabt et godt samarbejde med amatørafdelingen, og så har vores akademi med Jespers bidrag taget kolossale udviklingsskridt, siger han til hjemmesiden.

Jesper Hansen ved endnu ikke, hvad fremtiden bringer, men han vil i første omgang koncentrere sig om at gøre arbejdet i OB færdigt.

- Livet som sportsdirektør er en livsstil, så jeg vil tage den nødvendige tid til at overveje, hvad fremtiden skal byde på, siger han.

OB ligger på en fjerdeplads i tabellen i den igangværende sæson med 20 point efter 12 kampe.

/ritzau/

Læs nyheden på OB''s hjemmeside
Annonce
Forsiden netop nu
112

Lig fundet i Munke Mose af dykkere: Formentlig den forsvundne Mark Corneliussen

Annonce
Annonce
112

Dykkere i aktion: Politiet leder efter 19-årige Mark Corneliussen i Odense Å

Annonce
Leder For abonnenter

S-tog på Vestfyn? Drøm bare videre

De fynske borgmestres drømmerier om et S-togslignende system på den nuværende vestfynske jernbane er netop det: En drøm. En smuk drøm, en god og rar og klimarigtig drøm om en stadig strøm af tog, der futter frem og tilbage over Vestfyn, mens passagerer i hobetal stiger ind og ud på vej til arbejde, skole eller fritidsinteresser. Nu er drømme som bekendt karakteriseret ved, at de er drømme, og at de ikke foregår i virkelighedens verden. For hvis man ser på realiteterne i vågen tilstand, er der, som det er fremgået af avisen i den seneste tid, mange gode grunde til, at drømmen ikke vil blive opfyldt. Først og fremmest har de vestfynske stationer på nuværende tidspunkt ikke et passagergrundlag, der berettiger til et S-togslignende system. Faktisk har stationerne på den vestfynske rute helt ned til 30-40 passagerer om dagen. Ikke i timen, ikke pr. afgang, men om dagen. Det er få. Meget få. Og derfor er det næppe realistisk, at DSB og landets transportpolitikere kommer til at se storheden i pludselig at give banestrækningen en langt bedre togbetjening. For den slags er dyrt, meget dyrt. Dertil kommer de solide argumenter, som en trafikforsker lagde frem tidligere på ugen: At endnu flere i fremtiden vil anvende den fleksible transportform, som for eksempel bilen udgør. At landets togstrækninger generelt er forsømte. At der er politisk uenighed om nyinvesteringer i jernbanedrift. At ... Det skal ikke forhindre den odenseanske borgmester Peter Rahbæk Juel eller andre i at drømme videre om S-tog på Vestfyn. Historien viser endda, at fynske pendlere tidligere har haft held med at lægge pres på politikerne: For få år siden kunne Østfyns Pendlerklub se med tilfredshed, at Langeskov Station genåbnede. Derfor kan man i teorien godt forestille sig, at man på samme måde kan få held til at presse igennem, at Bred, Skalbjerg og andre småstationer på Vestfyn får hyppigere tog. Det allerbedste vil dog være, hvis borgmestre og andre behjertede sjæle ikke blot vil drømme, men reelt skaffe bedre forhold for trafikanterne. Også på Vestfyn.